Thursday, February 11, 2010

I Heart You, Ma

I'm not feeling well today, runny nose, sore throat, coughing and period pain. Oh what a combination! But no sign of fever btw, in fact almost whole family showing sign of having runny nose. They must got it from me hehe. I can hear my dad sneezing like crazy from my room. Very tragic heh!. Anyway last night my mum said something very funny to me.


mom : Ni makan ubat nih!! Susah sungguh nak makan ubat.. macam orang hulu! (no offense yer anyone)
             dengan gaya membebel sambil tuang ubat batuk dalam sudu.

me     : *speechless*.......(after few seconds) huh org hulu??

mom : ye la..orang hulu susah nk dapat ubat. Kita ni ubat penuh satu peti ais pon susah nk makan.
              exaggerate sungguh mak haku nih

me    : tapi skang ni ada klinik 1 malaysia kt hulu. Bayar singgit je. *tak tau ape kaitannye*  
            sambil suap ubat batuk  sambil tergelak-gelak
  
This is why I love being at home . Full of love. *wink* and yes, my mom still suapkan ubat untuk anak kesayangannye ini walaupon umur dah hampir suku abad. Very gedik ek. I know I know and I love it to bits! LOL


Half an hour later, I dozed off to la-la land...power sungguh ubat tu!

4 comments:

Anonymous said...

bace post ni ttbe rindu kat mak...
uhuk2 x sbar nk balik CNY ni :D

tiey said...

hehe...moms are awesome kan? btw..happy holiday julia!

tiey said...
This comment has been removed by the author.
yatie chomeyl said...

meme bestklu duk umoh, ore caro n ore suap ubat..hehe