Sunday, January 2, 2011

Alive and Kicking

Yup, saya masih lagi bernafas. Bukan tak nak update tapi saja ambil cuti dari berblog. Dalam masa 2 bulan ni banyak sangat benda jadi. Ada yang happy-happy, ada juga yang sedih dan ada juga yang membuatkan hati ni kecewa sangat. Tapi bila fikir balik, itulah kehidupan. Orang putih kata " Life is full of colours ". Heee..


Oh ya, bulan lepas, satu keajaiban berlaku. Eh, rezeki sebenarnya. Tapi saya tak rasa happy pon. Sedih risau ada la. Mana tak risau, kena tinggalkan kesayangan - kesayangan semua. Siapa nak jaga mereka? Kalau ada orang jaga pun, sama ke dengan saya jaga?. Sehari sebelum bertolak, memang hari air mata la. Berdiri salah, duduk pun salah. Makan memang tak boleh, macam lekat kat kerongkong padahal makanan sedap kemain. Tapi of course la pegi jugak. Bila sampai sana, as expected ada la kedengaran suara-suara tak best yang melontarkan pendapat tanpa dipinta. Dan bila sampai destinasi lagi satu, mula la rasa tak best. SUNYI. Tapi alhamdulillah, 2 - 3 hari lepas tu, things are getting better. NOT. 

Kawan - kawan baru sangatlah awesome tapi tentang 'tanggungjawab' itu saya mula rasa tak best. Rasa macam kena force buat benda yang kita tak suka. Things that not ' you '. Tak ape, awal - awal je kot. Cuba pujuk hati  :'> . Sampai la kena buat something yang saya rasa tak ada kena mengena dengan 'tanggungjawab' saya tu. Tak ape, sekali ni je kot. Cuba pujuk hati..LAGI :'> . Heh, siapa kata sekali tu je?! Kena buat banyak kali ok! Bila dapat hari yang relaks, relaks semedang. Bila busy, busy sangat sampaikan rasa macam tak ada esok dah. Bila tau kena buat keje tu lagi tapi kat pasar malam, rasa sedih sangat, rasa dipergunakan. Dengan hujannya, dengan penatnya. Saya buat keputusan. That's it. Telefon my mum. Dengar je suara dia, terus menangis sampai tak boleh bercakap. She knows me too well. She said " just go home and sleep and tomorrow, come back here ". Tapi saya habiskan juga kerja tu, balik dengan basah lencun kena hujan, kaki kena lumpur dan tangan kehitaman. Sedih sangat. No words can describe how awful I felt at the moment. Oh, bila saya bagitau keputusan saya kepada orang yang bertanggungjawab, dia tak puas hati. Ok, saya faham kenapa dia macam tu. Tapi saya tak faham kenapa dia nak marah bila my mum tak bagi buat kerja tu. " you should not tell her everything! ". Pffttt!!!..  -_-"  . Ayat itu menguatkan lagi diriku untuk blah je dari situ.

And the rest was history. One thing I can say, it's not easy to get out from responsibility once you commit to it. Lain kali hati-hati terima 'tanggungjawab', jangan main accept je tanpa usul periksa.And now, I'm back to square one. sobs sobs..

Ye, saya kalau boleh nak duduk depan mata mak saya je, so what? Saya tak suka berjauhan dengan dia...Ye, saya memang sayangkan kucing - kucing saya tu..so what? pelik sangat ke kalau orang sayangkan kucing?

7 comments:

safura said...

lama nya menghilang.. rindu..!!!! ^_^

~husna~ said...

tiey..what happened?ko keje mana ni?

tiey said...

safura: ko lagi lama hilang..berbulan2..letak la gamba latest si nadzif, rindu nk tgk die


na: ntah la na, nightmare!

safura said...

yelah2, aku ltk gambar nadzif yg pg ni.. tggu jap.. ptg2 karang br sempat update.. kui3.. ko kt umah ke skng?

tiey said...

aah..kat rumah la ni..jd domestic goddess lagi..mak aku kata kl ade org masuk meminang, dia nak terima je..hahaha..bosan agaknye tgk muka aku hari2

safura said...

fuyooo... ganas mak ko tiey, dah bersiap siaga tu nak dpt cucu.. eh silap, dapat menantu.. tahniah2.. kui3

tiey said...

tensen ko tau..